5 samochodów osobowych klasy średniej ustawionych jeden obok drugiego i jadących tak po drogach krajowych? Niemożliwe? A jednak! Dział ładunków ponadgabarytowych Scandinavian Express udowodnił, że przewiezienie ładunku o szerokości 10,38 m jest możliwe. To najszerszy ładunek, jaki kiedykolwiek był oficjalnie transportowany drogami w Polsce.
Element stalowy o szerokości 10,38 m został przewieziony zestawem o łącznej długości 28 m i wysokości 4 m do portu barkowego w Policach. Ładunek przewieziono na 4-ro osiowej naczepie typu tele marki Goldhofer. Do obsługi transportu zaangażowano 9 osób, które dbały o bezpieczeństwo innych uczestników ruchu, a także na bieżąco przygotowywały poszczególne etapy trasy.
– Transport nienormatywny jest najczęściej niewidoczny dla przeciętnego użytkownika ruchu drogowego, gdyż odbywa się w późnych godzinach nocnych – tłumaczy Roman Jakubik, doradca Zarządu Scandinavian Express ds. ładunków ponadgabarytowych. – Osoby, które nadzorują przebieg takiego transportu, są zobowiązane zadbać o to, w jaki sposób przebiega każdy, nawet najkrótszy odcinek trasy. Jest to bardzo wymagające przy transportach, które swoją szerokością zajmują więcej niż 2 pasy ruchu, tak jak miało to miejsce w tym konkretnym przypadku.
Stalowy roboczy podest na portowe urządzenie przeładunkowe został przewieziony w nocy z 27 na 28 grudnia 2016 roku.