Może się wydawać, że okres letni to dla naszej firmy czas
wytchnienia i względnego spokoju. Nic bardziej mylnego. Nasz dział spedycji
ponadgabarytowej miał pełne ręce roboty realizując – tylko w lipcu i sierpniu –
ponad 60 transportów ponadnormatywnych. Były wśród nich między innymi maszyny
budowlane, dźwigi, mosty kolejowe, kładki, gotowe moduły przedszkola oraz
wszelkie konstrukcje stalowe.
Najcięższy ładunek ważył blisko 59 ton, a najdłuższy liczył
ponad 38 metrów długości. Dla porównania jeden z największych wycieczkowców świata RMS
Queen Mary 2 ma nośność niecałych 20 ton, a dwuprzegubowe autobusy miejskie sięgają
ok. 25 metrów długości.
Łącznie w okresie wakacyjnym przewieźliśmy ładunki o masie
ponad 1000 ton i ponad 700 metrów długości (sopockie molo ma długość 511 m).
Z kolei najszerszy przewożony ładunek miał ponad 5 metrów.
Przy czym warto pamiętać, że szerokość pasa ruchu wynosi ok. 3,5 m.
Skoro tyle transportów ponadgabarytowych zrealizowaliśmy w
okresie letnim, to co dopiero będzie się działo w szczycie sezonu?